2
مرداد 1400
0 نظر

تشخیص تفاوت کارتریج اصل و طرح

کارتریج از مواد مصرفی در پرینترها و دستگاه های کپی است که بعد از مدت زمانی نیاز به شارژ مجدد یا تعویض دارد. شارژ کارتریج ها برای همیشه امکان پذیر نیست و بالاخره باید آن را تعویض و جایگزین کرد، که این جایگزینی باید همانند مدل قبلی با دستگاه سازگاری داشته باشد. حال سوال بسیاری از کاربران این است که از کجا کارتریج متناسب با دستگاه پرینتر یا کپی را تشخیص دهیم؟ برای پاسخ به این سوال این مقاله را دنبال کنید.

نحوه تشخیص کارتریج اورجینال از طرح

ترفند تشخیص کارتریج طرح و اورجینال یعنی آگاهی از نشانه هایی که به شما کمک میکند با استفاده از آن ها کارتریج اورجینال را از کارتریج تقلبی تشخیص دهید.اینجاست که این ترفندها به کمک شما می آید و تشخیص را برای شما آسان تر میکند. در اینجا سوالات مهمی که در ذهن کاربران خطور میکند این است که، آیا کارتریج های مدل اورجینال به دلیل اصل بودن بهتر بوده؟ دلیل تفاوت قیمت مدل اورجنال با طرح چیست؟ آیا گران بودن کارتریج های ارجینال به معنا با کیفیت تر بودن آنها است؟ و در آخر تفاوت اصلی کارتریج فابریک با طرح چیست؟ بنابراین داشتن چنین اطلاعاتی خالی از لطف نیست. 

کارتریج های اورجینال را شرکت های سازنده اصلی دستگاه کپی و پرینتر طراحی و تولید میکنند، که کیفیت و ظرفیت چاپ بالایی دارند.این مدل کارتریج ها حداکثر ظرفیت و کیفیت چاپ را داشته و از نظر اقتصادی نیز هزینه بر هستند. کارتریج های طرح را سازندگان اصلی تولید نمیکنند و به همین دلیل در کیفیت آنها همیشه شک و شبه ای وجود دارد، تا جایی که بسیاری از کارشناسان فروش کارتریج خرید مدل ارجینال را به جای خرید مدل های غیرارجینال توصیه میکنند.

حال که با یکی از روش های تشخیص کارتریج ارجینال با طرح آشنا شدید، حتما این سوال را در ذهن خود میپرسید که آیا تمامی کارتریج های غیر اورجینال بی کیفیت هستند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، تمامی کارتریج های طرح بی کیفیت نیستند و در درجه بندی های مختلف دسته بندی شده اند.به عنوان مثال گرید A کیفیتی همانند مدل اورجینال ارائه میدهد.به دلیل اینکه کاربران تجربه استفاده از کارتریج طرح را ندارند، بیشتر به دنبال مدل فابریک این قطعه مصرفی میروند.درواقع کارتریج های طرح گرید A از قطعات با کیفیت تولید شده و تنها توسط شرکت های ایرانی و چینی در بازار ارائه شده است.بنابراین یک کارتریج طرح درجه یک را با کارتریج های بازسازی شده نباید اشتباه بگیرید. پس خرید یک کارتریج طرح درجه یک میتواند جایگزین خوبی برای مدل فابریک باشد، اما امکان ندارد یک کارتریج طرح نسبت به مدل اصلی از لحاظ کیفیت، سرعت و ظرفیت بالاتر باشد.

کارتریج های طرح از لحاظ کیفیت به سه دسته طبقه بندی میشوند که شامل :

کارتریج گرید A: این کارتریج با استاندارهای روز توسط شرکت های چینی و ایرانی طراحی شده و همانند مدل اورجینال کیفیت و ظرفیتی مشابهی ارائه میدهد. از نظر اقتصادی بسیار به صرفه بوده و دارای گارانتی تعویض نیز میباشد، علاوه بر آن حداقل آسیب را به پرینتر یا دستگاه کپی شما وارد خواهد کرد که از این بابت کاربر را خاطر جمع میکند.

کارتریج گرید B: این قطعه مصرفی توسط شرکت های غیر سازنده اصلی طراحی شده و به دلیل کاهش هزینه ها از سمت شرکت سازنده از کیفیت آن کاسته شده و تمامی قطعات داخلی آن از کیفیت رده میانی برخوردار است. ظرفیت و سرعت آن نسبت به گرید A کمتر بوده و در برخی مواقع به دستگاه آسیب میرساند.

کارتریج گرید C: این نوع کاتریج ها به کاتریج های نوع Refill Cartridge معروف است. در واقع کارتریج های استفاده شده ای هستند که مجدد بازسازی و رنگ شده و قطعات آن کارکرده و دست دو محسوب میشود. این قطعه برای استفاده های روز مره که کیفیت چاپ اهمیتی ندارد مصرف میشود و معمولا تا انتهای کار پیش نمیروند و آسیب های بسیاری را به دستگاه وارد میکنند.

از مشخصه های اصلی در شناخت تفاوت کارتریج اورجینال با غیر اورجینال

از مشخصه های اصلی دارا بودن هولوگرام روی بسته بندی کارتریج است که توسط یک فناوری خاص طراحی و حک شده که در مدل های طرح کیفیتی مشابه آن ندارد. به طور کلی هولوگرام کارتریج طرح را نمیتوان به صورت کاملا سالم از جعبه جدا نمود که پس از جداسازی خراشیده میشود.هولوگرام های چینی کیفیت اورجینال را ندارند و مشابه یک برچسب معمولی طراحی شده اند و به راحتی جدا میشوند.

مشخصه دیگری که میتوان به آن اشاره کرد تاریخ تولید کارتریج است که در پشت جعبه درج شده و در هر دو نمونه طرح و ارجینال مشاهده میشود. در اینجا باید توجه داشت که سری ساخت و تاریخ تولید روی جعبه با کارتریج همحوانی دارد و این تاریخ باید از زمان حال عقب تر باشد.

نحوه تشخیص کارتریج اورجینال از طرحتفاوت اصلی کارتریج اورجینال با غیر اورجینال

نتیجه گیری

تصور این که تمامی کارتریج های غیر اورجینال بی کیفیت هستند تا حدی اشتباه است، همانطور که در بالا اشاره شد دارای درجات مختلفی هستند، بنابراین اگر بسیاری از افراد خرید این نوع کارتریج را توصیه نمیکنند، به این دلیل بوده که تاکنون از کارتریج های طرح درجه یک برای دستگاه خود استفاده نکرده اند، ضمن اینکه به هیچ عنوان از مواد بازیافتی طراحی و تولید نمیشوند. فقط همانطور که گفتیم توسط شرکت های متفرقه تولید میشوند.ما در آل پرینتر با ارائه انواع کارتریج تونرهای طرح و اورجینال رنگی و سیاه و سفید با برندهای متنوع در خدمت شما کاربران گرامی هستیم و خرید کارتریج را از این مجموعه پیشنهاد میکنیم.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد