راهنمای کامل خرید یک پرینتر
3
شهریور 1397
0 نظر

راهنمای کامل خرید یک پرینتر

در این مقاله ی راهنمای خرید پرینتر (چاپگر)، می کوشیم اطلاعات مفیدی را در رابطه با نحوه انتخاب و خرید بهترین و مناسب ترین پرینتر ارائه کنیم.

پرینترها تغییر زیادی نکرده اند اما دنیای تکنولوژی در اطراف آن ها مسلما تغییرات زیادی داشته است. مردم به دفعات کمتری نسبت به گذشته پرینت می گیرند و اطلاعاتی که را که در گذشته پرینت می کردند اکنون در گوشی های هوشمند یا تبلت های خود نگه می دارند و از همین ابزارها هم مانند کامپیوترهای معمولی برای ارسال این اطلاعات استفاده می کنند. پرینترهای امروزی با فراهم کردن امکان پرینت از طریق موبایل و اتصال بی سیم، هر آنچه که در توان داشته اند را ارائه می کنند، و بعضی از مدل ها نیز تکنولوژی های جدیدی مانند NFCا(near-field communication) دارند.
پیش از آن که پرینتر بخرید، ببینید که چه کسی و به چه منظوری می خواهد از آن استفاده کند وطبیعتا این که چه مبلغی را برای خرید پرینتر می توانید هزینه کنید تا بتوانید بهترین مدل را برای تأمین نیازهای خود انتخاب کنید.

چه نوع پرینتری مناسب چه کسی است؟
استفاده کنندگان از پرینترها معمولا به یکی از این سه گروه تعلق دارند. کاربران خانگی که می توانند یک شخص، یک دانش آموز یا اعضای یک خانواده باشند. کاربران خانگی پرینتر ممکن است که میزان پرینت گرفتنشان زیاد نباشد اما احتمال پرینت گرفتن هر چیزی توسط آن ها وجود دارد، از تکالیف مدرسه گرفته تا عکس های خانوادگی و …
کاربران خانگی معمولا به دنبال پرینترهای جوهرافشان(inkjet printers) هستند که هم قیمت مناسبتری دارند و هم همه کاره هستند.
کاربرانی که به صورت کار در منزل یا در دفاتر کوچک فعالیت می کنند ممکن است استفاده کم یا زیاد از پرینتر داشته باشند اما همیشه به دنبال پرینت های با کیفیت هستند. بعضی از این افراد ممکن است که فکر کنند که نیاز به پرینترهای لیزری (laser printers) دارند اما در اغلب موارد یک پرینتر جوهرافشان با همان قیمت برایشان قابلیت بیشتری خواهد داشت و جوهرش هم ارزان تر خواهد بود.
کارگروه های کوچک در محیط های تجاری به پرینترهای سخت جانی نیاز دارند که بتوانند حجم بیشتری از کارهای متنوع را در مدت کوتاه تری به انجام برسانند. یک پرینتر پرکار مناسب این گروه وجود دارد، پرینتر HP Officejet Pro 576dw می تواند رضایت این افراد را جلب کند. گرچه از این مدل که بگذریم پرینترهای لیزری مناسب ترین پرینترها برای این گروه هستند.

مهمترین ویژگی های پرینتر
مهم نیست که پرینتری که انتخاب می کنید چه شکل یا اندازه ای داشته باشد، ویژگی هایی که در ادامه بیان می شود مهمترین ویژگی هایی است که در پرینترها باید به آن ها توجه کرد.

پرینتر جوهر افشان در مقایسه با پرینتر لیزری
در شرایطی که پرینترهای لیزری مقبولیت ویژه ای میان کاربران دفتری پیدا کرده اند پرینترهای جوهرافشان به عنوان پرینترهای معمولی و در حد متوسط شهرت پیدا کرده اند که باید بر آن غلبه کنند. اما پرینترهای جوهرافشان امروزی بسیار بسیار بهتر از اسلافشان هستند و مدل های خوبی هم برای کاربران خانگی و هم برای کاربران دفتری وجود دارد. برای کاربرانی که دفاتر کوچک دارند یا در منزل کار می کنند یک پرینتر جوهر افشان مناسب برای کارهای دفتری بهتر از یک پرینتر لیزری ارزان قیمت است. با وجود داشتن قیمت یکسان پرینتر جوهر افشان عملکرد سریعتر و بهتر، امکانات بیشتر و هزینه کمتری برای هر برگ پرینت دارد.

پرینترهای چند کاره:
پیدا کردن پرینتری که فقط پرینت بگیرد و کار دیگری انجام ندهد دیگر کار راحتی نیست—و اصولا چرا باید به دنبال پرینتری گشت که فقط پرینت بگیرد!یک پرینتر چندکاره که اسکنر هم دارد کار کپی کردن و دیجیتالی کردن اسناد را راحت تر می کند. تا زمانیکه ۱۰۰% اطمینان حاصل نکرده اید که تنها نیازتان پرینت گرفتن است بهتر است یک پرینتر چند کاره بگیرید تا بتوانید از قابلیت های مختلف آن استفاده کنید.

اتصال پذیری پرینتر:
همه پرینترها می توانند از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل شوند، پرینترهای مناسب مصارف دفتری، دارای یک پورت اترنت برای اتصال به شبکه های کابلی هم هستند. وای-فای(Wi-Fi) هم این روزها در اغلب کلاس های پرینتر وجود دارد، هم برای راحتی استفاده در منزل و هم برای کار کردن با ابزارهای وایرلس در دفاتر کار. حتی اگر پرینتر برای استفاده یک نفر در منزل باشد و استفاده کننده دیگری وجود نداشته باشد، باز هم پیش از آنکه از ویژگی داشتن وای-فای در پرینتر صرف نظر کنید مجددا به این مسئله بیاندیشید.
پرینتر Samsung Printer Xpress C410W ممکن است مانند هر پرینتر رنگی-لیزری ارزان قیمت دیگری به نظر برسد اما از NFC پشتیبانی می کند و نرم افزاری برای اتصال به ابزارهای وایرلس دارد.

امکان پرینت گرفتن از طریق ابزارهای وایرلس:
حتی پرینترهایی که برای استفاده شرکتی طراحی شده اند هم در برابر نیاز به پرینت گرفتن توسط ابزارهای وایرلس تسلیم شده اند و راهی را برای پرینت گرفتن آن ها ارائه کرده اند.به دنبال پرینتری باشید که برنامه اش توانایی پرینت گرفتن مستقیم با اندرویید، iOS و دیگر ابزار های وایرلس را داشته باشد یا یا به دنبال راهی برای پرینت گرفتن از طریق موبایل باشید(مانند ePrint شرکت HP یا CloudPint شرکت گوگل) یا یک تکنولوژی واسطه مانند AirPrint شرکت اپل. علاوه بر این ها تکنولوژی ارتباط نزدیک میدان که نسبتا امتحان نشده هم هست در تعدادی از پرینترهای Sumsung و Brother عرضه شده است. از طریق NFC می توان ابزارهای وایرلس را به پرینتر متصل کرد. و سپس از برنامه ای برای ارسال پرینت به پرینتر استفاده کرد(با استفاده از وای-فای محلی).

مدیریت کاغذ:
تعداد برگه های کاغذی که در پرینتر شما جا می گیرد باید بیش ازمصرف روزانه تان باشد—حالت ایده آل این است که ظرفیت کاغذ پرینتر بسیار بیشتر از مصرف روزانه شما باشد تا تعداد دفعات قرار دادن کاغذ در پرینتر به حداقل کاهش یابد. یک پرینتر شخصی معمولا در یک محفظه، ۱۰۰-۱۵۰ صفحه ظرفیت دارد. بعضی از مدل های پرینترها محفظه ای مجزا برای قرار دادن کاغذ مخصوص عکس دارند که دفعات نیاز به عوض کردن کاغذ را کم می کند. پرینتر تجاری می تواند حداقل ۲۵۰ برگ کاغذ را در خود جای دهد اما مدل های گرانقیمت تر عموما در حالت استاندارد یا ارتقاء داده شده می توانند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ برگه کاغذ را در خود جای دهند. دفاتر تجاری شلوغتر نیاز به پرینتری دارند که بتواند از چند محفظه کاغذ پشتیبانی کند.

قابلیت پرینت دو طرفه:
پرینت گرفتن در دو سوی کاغذ یا پرینت دوسویه می تواند مصرف کاغذ شما را به نصف کاهش دهد و علاوه بر آن جان چند درخت را هم نجات دهد. بعضی از پرینترها قابلیت پرینت دوسویه را به صورت غیر خودکار ارائه می دهند. این پرینترها دستوراتی را ارائه می دهند که چگونه برای پرینت گرفتن سوی دیگر، کاغذ را چرخانده و دوباره در پرینتر قرار دهید. این روش بهتر از هیچ است اما اگر می خواهید دائما پرینت های دو طرفه بگیرید عذاب آور خواهد بود.

ویژگی های مفید دیگر
داشتن نمایشگر:
تعداد زیادی از پرینترهای شخصی و بعضی از پرینترهای تجاری نمایشگرهای کوچکی دارند که در انتخاب گزینه های منو و ارتباط برقرار کردن با پرینتر به شما کمک خواهند کرد. در حالیکه نمایشگرهای معمولی احتمالا شامل یک یا دو خط پیام های مبتنی بر کاراکتر هستند، پرینترهای مدل بالا و پرینترهایی که برای پرینت عکس طراحی شده اند احتمالا دارای یک LCD تمام رنگی و شاید با قابلیت لمسی هستند. در مجموع داشتن هر نوع نمایشگری به نداشتنش ارجح است و بهتر از داشتن چراغ های چشمکزن راهنما است.

شکاف های کارت های مدیا و پورت های USB/PictBridge (کارتخوان):
اگر می خواهید با پرینتر جوهر افشان خود عکس پرینت بگیرید، مدل های دارای شکاف های کارت های مدیا (رم خور) یا پورت PictBridge کار شما را راحت تر خواهند کرد. اما اگر این پورت ها را بر روی کامپیوتر خود دارید، نیازی به داشتن این پورت ها بر روی پرینتر خود ندارید. یک پورت USB (که گاهی با یک پورت PictBridge ترکیب شده است) به شما امکان می دهد که مستقیما از یک درایو اصلی پرینت بگیرید، اما از نظر امنیتی ممکن مشکلزا باشد.

چگونه پرینتر بعدی خود را هوشمندانه خریداری کنید:
شما از بودجه ای که برای خرید پرینتر در نظر گرفته اید خبر دارید. از کافی بودن این بودجه اطمینان حاصل کنید یا با خواندن آنچه که در ادامه گفته خواهد شد و فهمیدن اینکه در رنج قیمت های مختلف انتظار چه چیزی را باید داشته باشید ببینید که می توانید کمتر هزینه کنید یا خیر.

۴۰-۸۰ دلار، توقعات خود را مهار کنید:
در این محدوده قیمتی می توانید یک پرینتر جوهر افشان تک کاره (فقط پرینت) خریداری کنید. اما این پرینتر، پرینتری کند خواهد بود، با حداقل امکانات(بدون کنترل پنل و با مدیریت ضعیف کاغذ). جوهرها احتمالا گرانقیمت خواهند بود تا قیمت پایین پرینتر را جبران کند. مراقب کارتریج های سه رنگی که رنگ های آبی، قرمز و زرد را در یک پکیج قرار داده اند و در هنگام به اتمام رسیدن یکی از این سه رنگ مجبورید هر سه را جایگزین کنید، باشید.

۸۰-۱۰۰ دلار، امکانات پایه:
می توانید یک پرینتر جوهرافشان تک کاره یا یک پرینتر جوهرافشان چندکاره ارزان قیمت با امکانات پایه بخرید، یا یک پرینتر لیزری تک رنگ با امکانات اولیه. این پرینترها که برای یک کاربر طراحی شده اند، سرعت و مدیریت کاغذ نسبتا کمی را ارائه می کنند اما ممکن است کنترل پنل نسبتا خوبی داشته باشند. اما جوهر یا پودر جوهرشان احتمالا گرانقیمت خواهد بود. مدل های محدودی احتمالا کارتریج های جوهر جداگانه برای هر رنگ خواهند داشت یا امکان انتخاب جوهر با عملکرد بالا، اما همچنان باید مراقب پرینترهایی که از کارتریج های سه رنگ استفاده می کنند باشید.

۱۵۰ دلار، پرینترهای قابل قبول:
در این رده شروع به دیدن مدل های بیشتری با قابلیت پرینت دو طرفه اتوماتیک و انتخاب های بهتر جوهر خواهید کرد. پرینترهای لیزری تک رنگ در این قیمت همچنان با امکانات اولیه و پایه باقی خواهند ماند، اما از ورژن های ارزان تر بهتر خواهند بود.پرینترها در این حدود قیمت باید سرعت قابل قبولی داشته باشند. اغلب این پرینترها وای-فای دارند.

۲۵۰ دلار، پرینترهای جوهر افشان و پرینترهای لیزری تک رنگ در حد متوسط:
در این قیمت سرعت پرینت و مدیریت کاغذ بسیار بهتری را مشاهده خواهید کرد، همچنین امکانات شبکه بیشتر و کنترل پنل های بهتر. ویژگی های جالب پرینترهای این رده می توانند شامل نمایشگرهای رنگی و لمسی و امکان پرینت بر روی کاغذهای با عرض بیشتر باشند.یک پرینتر لیزری تک رنگ در این حدود قیمت می تواند محفظه کاغذی با ظرفیت ۲۵۰ برگ کاغذ داشته باشد که آن را برای استفاده گروهی مناسب می کند، هر چند که ممکن است سرعت پرینتش کند باشد.

۴۰۰ دلار، بهترین پرینترهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری رنگی با امکانات پایه:
از سطح بالای توامندی ها و امکانات پرینتر های این سطح قیمت لذت خواهید برد، از جمله امکانات شبکه، ال سی دی رنگی بزرگ و ابداعاتی مانند قابلیت اتصال به اینترنت. سرعت و کیفیت پرینت به شکلی پایدار خوب خواهد بود و هزینه جوهر باید در کمترین میزان ممکن باشد. در مورد مدل های لیزری هم می توان پرینتر لیزری تک رنگ سریع با قابلیت اتصال به شبکه یا پرینتر رنگی با امکانات پایه را در این حدود قیمت خریداری کرد. اما قیمت تونرهای جوهر احتمالا بالا خواهد بود.

۵۰۰ دلار، پرینترهای رنگی لیزری با امکانات پایه و پرینترهای لیزری تک رنگ بهتر:
با رسیدن به حدود قیمت ۵۰۰ دلار پرینترهای لیزری بهبود زیادی پیدا خواهند کرد. سرعت و کیفیت رنگ همچنان محدود خواهد بود اما پرینتری با ظرفیت محفظه کاغذ حداقل ۲۵۰ برگ، قابلیت اتصال به شبکه و سرعت خوب خواهید داشت، قیمت تونرهای احتمالا همچنان زیاد خواهد بود.

۷۰۰-۸۰۰ دلار، بهترین حدود قیمت برای پرینترهای لیزری:
مدل های پرینتر در این رنج قیمت برای کارگروه ها طراحی شده اند، با سرعت و مدیریت کاغذی که متناسب با نیاز این گروه ها است. می توانید به مشخصاتی مانند میزان رم نصب شده و حداکثر میزان رم قابل نصب (برای اینکه ببینید پرینتر چه تعداد کار همزمان می تواند انجام دهد)، محفظه های کاغذ استاندارد و انتخابی(تا ببنید پرینتر چه میزان قابلیت ارتقاء برای پوشش دادن نیازهایتان دارد) و ظرفیت چاپ ماهانه (تا ایده ای از دوام پرینتر داشته باشید) توجه کنید. قیمت تونرهای جوهر باید ارزان یا منطقی باشد و احتمالا با امکان انتخاب جوهرهای با کیفیت.

۱۰۰۰ دلار یا بیشتر، بهترین پرینترهای موجود:
اگر بتوانید چنین مبلغی را برای یک پرینتر پرداخت کنید، باید انتظار داشته باشید(و حق شماست) که بهترین پرینتر را در اختیار بگیرید، از جمله کارایی سریع، کیفیت پرینت بالا و تعداد زیادی از امکانات استاندارد و تکمیلی. تونرهای جوهر با توجه به داشتن کارتریج های دارای ظرفیت بالاتر می توانند بسیار ارزانقیمت باشند. تا زمانی که دارای تجارتی با نیاز به پرینت گرفتن در حجم زیاد نیستید نیازی به خرید چنین پرینتری در این سطح نخواهید داشت.

هزینه های جوهر و تونر، حساب و کتاب هزینه های پرینت:
با خرید هیچ پرینتری، هزینه ای که برای پرینت کردن پرداخت می کنید به پایان نخواهد رسید، شما در عین حال باید هزینه های همیشگی تامین جوهر و تونر برای پرینتر را هم در نظر داشته باشید. مخصوصا تعداد زیادی از پرینترهای جوهرافشان هستند که هزینه تعویض کارتریجشان به سرعت می تواند از هزینه اولیه خرید پرینتر سبقت بگیرد. ما در بررسی های خود هزینه ها را اینگونه محاسبه می کنیم.

قیمت گرفتن:
ما قیمت هر کارتریج را از وبسایت تولید کننده اش می گیریم. اگر تولید کننده فروش مستقیم کارتریج نداشت ما قیمت کارتریج را از سه یا تعداد بیشتری فروشگاه آنلاین گرفته و میانگین این قیمت ها را در نظر می گیریم.

تحقیقات:
تمام تولید کننده های پرینترهای جوهر افشان، اطلاعات راندمان کارتریج های جوهرشان را منتشر می کنند –اینکه کارتریج پیش از اتمام چند برگ پرینت می تواند بگیرد.اطلاعات راندمان پرینتی که اغلب تولید کننده ها منتشر می کنند بر اساس یک ابزار اندازه گیری استاندارد و پذیرفته شده در این صنعت است، مجموعه ویژه ای از اسناد که با تنظیمات ویژه ای پرینت می شود تا نتایج در میان مدل های مختلف قابل مقایسه باشد.

محاسبه:
برای هر رنگ ما قیمت کارتریج را به تعداد صفحاتی که می توان با هر کارتریج پرینت گرفت تقسیم می کنیم تا هزینه هر رنگ برای هر صفحه پرینت را بدست آوریم.اگر علاوه بر کارتریج های معمولی، کارتریج های با راندمان بالا هم برای پرینتر موجود بود، قیمت های هر دو نوع کارتریج را محاسبه می کنیم.
هزینه های نهایی برای هر رنگ به ازای هر صفحه به شما ایده ای از هزینه هایی که جوهر یا تونر در آینده برای شما در بر خواهند داشت، می دهند. به خاطر داشته باشید که میزان مصرف جوهر شما با توجه به آنچه که به صورت روزانه پرینت می گیرید یا حجم پرینت گرفتنتان می تواند بسیار متغیر باشد.

یک توصیه دیگر:
اطلاعات “آنچه که در جعبه به همراه محصول ارائه می شود” را بررسی کنید تا ببینید کارتریج ها یا تونر های جوهر با اندازه کامل به همراه پرینتر عرضه می شود یا کارتریج های با ظرفیت کم که برای استفاده اولیه به همراه پرینتر عرضه می شوند. تعداد زیاد از پرینترهای ارزان قیمت لیزری یا ال ایی دی (LED) با این کارتریج های کم ظرفیت عرضه می شوند که به این معنی است که زود جوهر تمام می کنند.

یک تقابل عجیب:
اگر زیاد پرینت نمی گیرید می توانید سر و ته قضیه را با خرید یک پرینتر ارزان قیمت که قیمت جوهرش گران است به هم بیاورید، صرفا به این دلیل که آنقدر پرینت نمی گیرید که هزینه زیادی را به خود تحمیل کنید. اما بهتر است قبل از خرید چنین پرینتری اطمینان کامل داشته باشید که زیاد پرینت نخواهید گرفت.

تعداد پرینترهای بد زیاد نیست، انتخاب اشتباه پرینتر است که زیاد اتفاق می افتد:
در گذشته تعداد پرینترهای بد کم نبود اما در حال حاضر اغلب پرینترها خیلی خوب و یا حتی عالی هستند، هم پرینترهای لیزری و هم پرینترهای جوهرافشان. اما آنچه که مهم است این است که استفاده کنندگان با توجه به نوع نیازشان پرینتر انتخاب کنند، و به ویژه مهم است که ببینند آیا جوهر یا تونر آن پرینتر قیمت مناسبی دارد یا نه. هوشمندانه خرید کنید تا بتوانید به راحتی و با هزینه مناسب پرینت بگیرید . 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد