تاثیر تغذیه اتوماتیک اسناد در پرینتر ها
1
مرداد 1400
0 نظر

تاثیر تغذیه اتوماتیک اسناد در پرینتر ها

ADF یا تغذیه اتوماتیک اسناد که مختصر شده Automatic Document Feeder است، در دستگاه کپی و پرینتر به عنوان کپی و چاپ دو طرفه شناخته می‌شود.

ADF یا تغذیه اتوماتیک اسناد که مختصر شده Automatic Document Feeder است، در دستگاه کپی و پرینتر به عنوان کپی و چاپ دو طرفه شناخته می‌شود، یک گام فراتر می‌روند و به ما این امکان را می‌دهند تا هر دو طرف یک سند را همزمان چاپ کنیم بدون اینکه مجبور شویم سند را از طریق دیگر به صورت دستی وارد کنیم. اگر اسناد دو طرفه را مرتباً کپی، چاپ، اسکن و فکس می‌کنید ، یک دستگاه دوبلکس می تواند سرعت، راحتی و کارایی را ارائه دهد. اگر در کسب و کارتان نیاز به کپی، پرینت، اسکن و فکس زیادی از اسناد دارید، بهتر است یک دستگاه چندمنظوره دار خریداری کنید تا با سرعت عمل و دقت بالا پروژه‌های خود را به بهترین شکل انجام دهید.

فیدر یا تغذیه اتوماتیک اسناد چیست؟

قرار دادن دستی اسناد در چاپگرها، دستگاه های نمابر، دستگاه های فتوکپی و اسکنرها می تواند انرژی زیادی مصرف کند، خصوصاً اگر حجم آنها زیاد باشد. استفاده از ابزاری مانند فیدر خودکار می‌تواند باعث کاهش بار وظایف شما شود. سیستم تغذیه اتوماتیک اسناد (ADF) یکی از ویژگی‌های چاپگرها، دستگاه های فتوکپی، دستگاه های نمابر یا اسکنرها است که در آن یک دسته کاغذ درون دستگاه قرار می‌گیرد و سپس به طور خودکار از طریق آن تغذیه می‌شود، به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به قرار دادن دستی به صورت متوالی و پشت سر هم چاپ ، اسکن یا کپی کند. اسناد با سرعت، در صفحات در دقیقه یا ppm و ظرفیت توصیف می‌شوند. دو نوع فیدر اسناد وجود دارد که قابلیت اسکن دو طرفه (دوبلکس) را دارند، یک فیدر اتوماتیک معکوس یا RADF یک طرفه است که آن را می‌چرخاند و طرف دیگر را اسکن می‌کند. فیدر کانن IR2520 و  فیدر شارپ Sharp ARRP11 هر دو طرف را با یک پاس اسکن می‌کند. مزیت DADF سرعت بیشتر برای نسخه های اصلی دو طرفه است. RADF و DADF ها بر حسب تصاویر در دقیقه درجه بندی می‌شوند ، تعداد طرفینی که می‌توانند در هر دقیقه اسکن کنند.

تغذیه اتوماتیک اسناد ADF

تفاوت بین ADF یکطرفه و ADF دو طرفه

ADF دو طرفه ویژگی برخی از دستگاه‌های چند منظوره است که از چاپ دو طرفه پشتیبانی می‌کند. یک اسکنر دوبلکس می‌تواند به صورت خودکار یک ورق کاغذ را از هر دو طرف اسکن کند. اسکنرهای فاقد این قابلیت فقط با قرار دادن دستی آن از راه دیگر می‌توانند هر دو طرف یک کاغذ را اسکن کنند. اسکن duplex معمولاً با استفاده از یک تغذیه کننده خودکار اسناد معکوس (RADF) در چاپگرهای چند منظوره اجرا می‌شود ، که پس از اسکن یک طرف، سند را برمی‌دارد، معکوس می‌کند و دوباره تغذیه می‌کند. اسکن دو طرفه در اسکنرها توسط RADF یا اسکن دو طرفه تک پاس با استفاده از دو دوربین ، برای هر طرف سند حاصل می‌شود. اسکنرهای دو دوربین دو برابر سریعتر از اسکنرهای دو پاس مشابه اسکن می‌کنند، بنابراین اگر ADF دستگاه فقط قادر به اسکن، کپی و پرینت یک رو باشد, یا فقط بتواند از اسناد کپی یک طرفه بگیرد, در این حالت ADF یک طرفه است و ناچار خواهید بود که در بار اول، یک طرف را به طور خودکار چاپ کنید، سپس سند را بر‎گردانید و طرف دیگر را کپی و چاپ کنید.

فیدر در پرینتر چه نقشی دارد؟

فیدر اتوماتیک اسناد عملکردی برای پرینترها است که در اکثر پرینترهای چند منظوره وجود دارد و به شما امکان می‌دهد به راحتی صفحات را بدون خاموش کردن، به صورت دستی هر صفحه را کپی، اسکن و فکس کنید. اگر دفتر کار شما به طور منظم نسخه های زیادی چاپ می‌کند ، باعث صرفه جویی در وقت می‌شود، این یک ویژگی فوق العاده مناسب است. اکثر فیدرهای اسناد اتوماتیک بسته به مدل چاپگر قادر به انتقال همزمان از 20 تا 50 برگ هستند. توجه به این نکته فیدرهای اتوماتیک اسناد فقط می‌توانند یک طرف صفحه را اسکن کنند. اگر به دنبال اسکن خودکار دو طرف صفحه هستید، باید چاپگری را پیدا کنید که شامل یک منبع تغذیه خودکار اسناد دو طرفه باشد و به شما امکان چاپ؛ کپی و اسکن بزرگ اسناد را برای پردازش سریع در سیستم می‌دهد.

فیدرها چه مزایا و معایبی دارند؟

فیدرها نه تنها برای تغذیه خودکار کاغذه ، بلکه برای انجام سریع کارها طراحی شده‌اند. این ویژگی می‌تواند به افزایش بهره وری در محل کار و بهبود کیفیت خدمات به مشتریان کمک کند و می‌توانند پنج اندازه مختلف کاغذ را پشتیبانی کنند. برای چاپ یا کپی دورو اسناد باید دائما سر دستگاه ایستاده و اسناد را دستی وارد کرده ؛ به همین دلیل تغذیه‌های اتوماتیک اسناد، بهترند؛ زیرا نیازی به تعویض نداشته و خودشان به صورت اتوماتیک این کار را انجام می‌دهند واحتمال خطاهای انسانی را کاهش داده که از مزایای فیدر به حساب می‌آید. اگر صفحات با سیستم تغذیه خودکار تغذیه شوند، راحت تر خواهد بود. با این حال، در بازار فعلی، اسکنر تغذیه خودکار دستگاهی بسیار پرهزینه است. اگر دستگاه شما فاقد فیدر است و قابلیت نصب فیدر را نیز به صورت آپشنال داشته باشد، به راحتی می‌توانید با خرید فیدر، آن را نصب و راه اندازی کنید. در نظر داشته باشید برای هر فیدر در دستگاه های پرینتر و کپی یک ظرفیت ورودی کاغذ تعیین شده و نباید بیش از مجاز این ظرفیت اسناد را در داخل فید قرار داد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد